讓自己荒廢了一整個星期日
打掃房間、整理環境的確會讓心情沉澱下來
再來是好長的抗戰
但願我能撐到聖誕節完那時......
拼圖比賽希望順利>"<


  William Henry Davies

What is this life if, full of care,
We have no time to stand and stare.

No time to stand beneath the boughs
And stare as long as sheep or cows.

No time to see, when woods we pass,
Where squirrels hide their nuts in grass.

No time to see, in broad daylight,
Streams full of stars, like skies at night.

No time to turn at Beauty's glance,
And watch her feet, how they can dance.

No time to wait till her mouth can
Enrich that smile her eyes began.

A poor life this is if, full of care,
We have no time to stand and stare.


是啊...這學期我的人生
就在一連串不適應的忙碌中度過泰半
改變也很多
像是圖書部長的職務
像是室友的增加
像是舊友的決裂
像是結交新友的喜悅
像是FACEBOOK
像是忙於活動倦於練球疏於課業
像是要擠出最後一點牙膏似的擠出時間看書

我想不會後悔就好
應允妳的
還有與另一個妳的熟稔

妳說要我先行動去挽回
我說我會的
只是我在等待業
還有我想說但是沒說的
其實
切斷過去的我
反而更像我喜歡的那個我了

好的改變與壞的改變
都好過不改變,是吧。

只要記得偶爾駐足
看看周遭的人事物對你的關心

「秘密地,多年以來
你仍為我保護所有靈感。」----楊佳嫻<愛默生>
arrow
arrow
    全站熱搜

    嚕嚕米 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()